cases
Ny brandstrategi, udvikling af navn, fortælling, ID, profiltekst og website
IntelliGo udspringer af ATS – Advanced Traffic Systems, der efter en ny ambitiøs strategi, havde brug for en matchende profil. Vi har udviklet det nye navn – IntelliGo – der refererer til kunstig intelligens og ‘go green’. Designet bygger på fortællingen og navnet.
At være ‘first movers’, at skabe bedre trafik-flows og brugen af kunstig intelligens har været nøgleord for udviklingen af den nye identitet og branding, vi har skabt til IntelliGo. Morgendagens trafiksystem – udviklet af IntelliGo – kombinerer kunstig intelligens, maskinlæring og live data. Trafiksystemet gør det muligt at optimere bytrafikken med minimal miljøbelastning og maksimal trafik-flow til følge.
Logoet findes i to forskellige farver. Designprincippet er, at det er formen, som skaber den skarpe karakteristika og dermed hurtige genkendelse.
Et bærende element har været at skabe et design, der illustrerer veje/vejbaner, hvor den ene har et klart hurtigere og bedre flow. Formen er dynamisk, hvilket understreger bevægelsen og dermed peger ind på produktets egenskaber.
‘‘Vi havde brug for en ny profil, da den gamle ikke længere matchede vores ambitioner og mål. UNIKNESS har i høj grad bidraget til, at vi har indtaget en helt ny position på markedet. Den nye profil positioner os på markedet og differentierer os positivt fra vores konkurrencer, hvilket gør det nemmere at blive husket. Både for hvem hvem vi er, og for hvad vores produkter kan.’’
Rasmus Lindholm, direktør, IntelliGo
Se websitet herDesignelementet er udviklet med henblik på at illustrere brugen af radar og skabelsen af trafik-flow – ‘Go green’.