TIPS & TRICKS

Skal det være rødt eller blåt?

Farver har indvirkning på vores følelser. Og vi forbinder farver med forskellige ting og følelser. Vores tolkning af farver sker ud fra vores kulturelle forståelse, men også ud fra vores personlige rammer og erfaringer.

Mange vil sige, at gul er en farve, der signalerer ‘tilbud’, at rød er kærlighedens farve, og at blå er den klassiske ‘business’-farve. osv.

Og det er rigtig fint at have nogle regler og retningslinjer for farver, og hvordan vi som mennesker afkoder dem.

For at gøre et design levende, skal et design pirre vores sanser og skabe opmærksomhed. Ét af de grafiske virkemidler er at bruge farver på en bevidst, men også utraditionel måde. Ikke altid at vælge den mest oplagte farve, men give den et tvist for at gøre det mere interessant og for at få mere opmærksomhed. Her er det strategien, som er en styrende faktor – og ikke, ‘hvad synes jeg er pænt.’

Valget af en farve kan ikke stå alene, men hænger sammen med de andre elementer, der indgår i ens visuelle identitet.

 

Visuel identitet

Det her skal I huske, inden I får ‘et nyt look’ til jeres virksomhed.

Grafisk design

Spark nyt liv i jeres markedsføring på en nem måde – små justeringer med store effekter.